Pytanie:
Pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę na cały etat u innego pracodawcy. Chcemy z nim podpisać umowę na zastępstwo (około 3 miesięcy) na 1/2 etatu w zadaniowym systemie czasu pracy. Chcemy, żeby większość powierzonych obowiązków wykonywał w domu, a raz, albo dwa razy w tygodniu stawiał się w siedzibie pracodawcy, w zależności od potrzeb. Czy taki pracownik powinien wpisywać się na listę obecności? Czy może pracować w domu na służbowym laptopie? Czy pracownik może w soboty pracować w siedzibie pracodawcy?
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.