Pytanie:
Prezes oraz wiceprezes spółki z o.o. (powołani na mocy uchwały do pełnienia swoich funkcji) wzięli udział w konferencji, która omawiała rożne aspekty dot. działalności spółki. Pytanie dotyczy możliwości zaliczenia w koszty podatkowe kosztów noclegu, z powodu braku faktury. Po powrocie okazało się, że hotel wystawił imienny rachunek na prezesa spółki, zamiast faktury VAT. Czy spółka może rozliczyć delegację i w pozycji koszty noclegu wpisać kwotę z rachunku za nocleg i ująć takie rozliczenie delegacji poleceniem księgowania w kosztach? Nadmieniam, że jest uchwała, z której wynika, iż spółka pokrywa koszty wyjazdów służbowych zarządu.
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Rafał Styczyński
Ekspert Portalu FK, doradca podatkowy, autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego. Prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego