Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Wydatki na drobne poczęstunki, napoje, a także obiady i lunche, podczas których prowadzone są rozmowy z kontrahentami, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Nie ma przy tym znaczenia to, czy spotkania odbywają się w siedzibie podatnika, czy też w restauracji – to stanowisko ministra finansów.
Wyjaśnienie ministra finansów
Na podstawie wyroku NSA o sygn. akt II FSK 702/11 minister uznał, że nie są wyłą-czone z kosztów (na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT i art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT) ponoszone przez podatników: wydatki na drobne poczęstunki (np. ciastka, paluszki, kanapki), napoje (np. kawa, herbata, woda mineralna, soki), a także posiłki (np. obiady, lunche), niezależnie od miejsca ich podawania (w siedzibie podatnika czy też poza nią), podawane podczas prowadzenia rozmów z kontrahentami, inwestorami, wykonawcami dotyczących zakresu prowadzonej przez podatników działalności gospodarczej.
Nie mają natomiast związku z przychodami podatnika opłaty np. na obiady dla rodziny, fundowane przyjęcia dla znajomych czy na usługi rozrywkowe.
Pytanie do eksperta:
Czy wydana przez ministra finansów interpretacja ogólna dotycząca zaliczania do kosztów wydatków na lunche z kontrahentem skończy spory podatników z organami podatkowymi w tym zakresie?
Jakub Rychlik
doradca podatkowy
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.