Nie zawsze gratis wręczony kontrahentowi można zaliczyć do kosztów podatkowych

Sylwia Maliszewska

Autor: Sylwia Maliszewska

Dodano: 12 grudnia 2014

Firma, która przekazuje partnerom biznesowym prezenty, musi zadbać o to, aby miały one funkcję reklamową. Tylko wówczas poniesione wydatki można zaliczyć do kosztów podatkowych.

Sprawa dotyczyła spółki, która na potrzeby reklamy wydaje swoim kontrahentom oraz do własnych salonów sprzedaży wyroby sanitarne, które sama wyprodukowała. Wątpliwości dotyczyły tego, czy poniesione wydatki są kosztami uzyskania przychodów. Przedsiębiorstwo uważało, że tak.

Organ podatkowy był jednak innego zdania.

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Sylwia Maliszewska

Autor: Sylwia Maliszewska

Ekspert podatkowy z wieloletnim doświadczeniem. Od kilkunastu lat związana z wydawnictwem Wiedza i Praktyka. Redaktor prowadząca Portalu Finansowo-Księgowego oraz "Orzecznictwa Podatkowego".
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz