Certyfikat rezydencji straci ważność, gdy zmieni się siedziba podatnika

Dodano: 29 kwietnia 2014
Maciej Soprych, członek zarządu w spółkach kapitałowych, członek ACCA

Przepisy  nie  regulują  tego,  jak długo certyfikat rezydencji zachowuje swoją aktualność. W konsekwencji dokument ten jest ważny do czasu, aż nie ulega zmianie potwierdzony w nim stan faktyczny – potwierdził dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu.

Pytanie podatnika

Na podstawie certyfikatów rezydencji podatkowej bank przy poborze podatków stosuje stawki przewidziane przez właściwe umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub przewidziane tam zwolnienia.

Pojawiła się wątpliwość, czy certyfikat rezydencji niewskazujący daty, do której obowiązuje, stanowiący zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedziby podatnika do celów podatkowych zachowuje swoją aktualność do czasu, aż nie ulegnie zmianie wskazany w nim stan faktyczny.

Bank uważał, że certyfikat jest ważny dopóty, dopóki nie zmieni się rezydencja podatkowa podatnika zagranicznego.

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz