Pytanie:
Jak powinna wyglądać likwidacja stanowiska inspektora ds. księgowości budżetowej zatrudnionego od 1 października 2019 r. W międzyczasie pracownik objął stanowisko zastępcy głównego księgowego na okres od 18 lutego 2021 r. do 31 lipca 2022 r. Czy w takiej sytuacji liczymy okres zatrudnienia od 1 października 2019 r. do 31 grudnia 2022 r., czyli 3 lata i 3 miesiące naliczone do nabycia odprawy, czy odejmujemy okres zatrudnienia na zastępstwo? Czy należy wcześniej poinformować pracownika o likwidacji stanowiska pracy?
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.