Pytanie:
Osoba fizyczna zatrudniona na etacie dodatkowo prowadzi od 2008 r. działalność gospodarczą (usługi) i zatrudnia na 1/2 etatu pracownika od 10 czerwca 2008 r. W związku z kryzysem na rynku firma przynosi straty. W związku z tym firma postanowiła zamknąć działalność z dniem 31 grudnia 2011 r. Co w takim przypadku zrobić z pracownikiem? Czy można wypłacić mu wynagrodzenie w grudniu 2011 r. (za trzy miesiące, ponieważ tyle wynosi okres wypowiedzenia) i z jaką datą wystawić świadectwo pracy? Pracownik miał też upoważnienie do zawierania umów z klientami na wykonywane usług. Jak można zabezpieczyć się przed nadużyciami z jego strony? Czy unieważnienie musi napisać prawnik?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.