Pytanie:
Moja firma od pewnego czasu stoi przed problemem braku wykwalifikowanych sprzedawców oraz wzrastającej fluktuacji kadr handlowców i menedżerów sprzedaży. Firmy konkurencyjne walczą między sobą o najlepszych pracowników, proponując lepsze wynagrodzenie, dodatkowe bonusy itp. Każde odejście efektywnego pracownika jest ciosem finansowym dla firmy, a w przypadku menedżera dodatkowo wiąże się z dezorganizacją działu handlowego. Niektórzy z moich menedżerów sprzedaży wiedzą o tym i wykorzystują to: swoje pozostanie w firmie uzależniają od systematycznych podwyżek pensji. Jak mogę zapobiec odchodzeniu najlepszych z mojego działu, a jednocześnie nie dawać się szantażować argumentem: „podwyżka albo odchodzę”? Jak rozpoznawać, że ktoś szykuje się do zmiany pracy? Jakimi argumentami pozafinansowymi przekonywać, że opłaca się jednak pozostać w firmie?
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo