Pytanie:
Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w roku podatkowym 2011 w formie ryczałtu ewidencjonowanego. Jest również płatnikiem VAT. Z dniem 1 lipca 2011 r. podatnik zawiesił działalność na okres 24 miesięcy, dokonując odpowiedniego zgłoszenia w urzędzie miejskim. W sierpniu 2011 r. podatnik dokonał sprzedaży jednego z posiadanych środków trwałych (wpisanych do ewidencji środków trwałych i wyposażenia).
1. Czy w takiej sytuacji obowiązek podatkowy w VAT powstaje w momencie dokonania sprzedaży/wystawienia faktury VAT i pomimo zawieszenia działalności gospodarczej, podatnik powinien złożyć deklarację podatkową VAT i zapłacić należny VAT we wrześniu 2011 r. (za sierpień 2011)?
2. Czy w przypadku dokonania sprzedaży środka trwałego w okresie trwania zawieszenia działalności gospodarczej, stawkę podatku dochodowego od takiej sprzedaży należy określić w wysokości właściwej dla ryczałtu ewidencjonowanego, czy też wg stawek właściwych dla opodatkowania na zasadach ogólnych?
3. Czy pomimo zawieszenia działalności gospodarczej, podatnik powinien dokonać zapłaty podatku dochodowego od powyższej sprzedaży środka trwałego do 20 września 2011 r., czy też powinien dokonać rozliczenia podatku dochodowego dopiero przy rozliczeniu rocznym za rok 2011?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).