Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Podatnik, który zdecyduje się na zamknięcie firmy ma obowiązek sporządzenia spisu z natury towarów, które pozostały na moment likwidacji w prowadzonej działalności i od których przysługiwało prawo do odliczenia VAT. Niedopełnienie tych wymogów wiąże się z obowiązkiem skorygowania wcześniejszych rozliczeń. Tak uznał dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej nr IPPP2/443-1166/13-6/AO.
O interpretację przepisów wystąpiła do ministra podatniczka, która zlikwidowała działalność gospodarczą 31 lipca 2013 r. Wykreśliła firmę w CEIDG oraz złożyła do urzędu skarbowego VAT-Z. Działalność gospodarcza prowadzona była w zakresie sprzedaży materiałów opałowych: miał, węgiel orzech, węgiel gruby, węgiel brunatny. Sprzedaż towarów opodatkowana była stawką 23%. Towar został w całości sprzedany i udokumentowany fakturą VAT w dniu likwidacji działalności. Na ten dzień tj. 31 lipca 2013 roku remanent likwidacyjny wynosił 0,00 zł. Wnioskodawczyni złożyła oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego o wielkości remanentu. Na dzień likwidacji działalności pozostała na stanie jeszcze: waga pomostowa oraz 500 litrów oleju napędowego, których nie ujęto w spisie.
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.