Pytanie:
Prowadzę sprzedaż akcesoriów i serwis telefonów komórkowych. Chciałabym poszerzyć działalność o sprzedaż używanych telefonów komórkowych, które pierwotnie zostały zakupione przeze mnie jako niesprawne - uszkodzone na aukcjach internetowych od osób fizycznych. Do naprawy tych telefonów będę korzystał z części zamiennych, które wcześniej zostały zakupione od firm i został w całości odliczony VAT. Wiem, że do sprzedaży używanych telefonów komórkowych jest możliwość stosowania VAT marży. W jaki sposób mam ustalić wielkość marży z tytułu sprzedaży tych telefonów, jeśli musiałem dokonać wymiany niektórych części. Czy mam osobno ewidencjonować na drukarce fiskalnej zejście ze stanu magazynowego tych części czy pomniejszyć wielkość marży o ich wartość? Czy w przypadku zakupu telefonów komórkowych od osób fizycznych jest konieczność posiadania umowy kupna-sprzedaży, jeśli posiadam dane o sprzedającym, datę i cenę z wydruku aukcji internetowej?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).