Pytanie:
Otrzymaliśmy fakturę od klienta z Węgier z wyszczególnionymi artykułami spożywczymi. Przewoźnik źle zabezpieczył towar na naczepie, co spowodowało, że przewożony towar wypadł z opakowań. Napoje nie zostały uszkodzone tylko opakowania zbiorcze. Klient nie przyjął towaru, który był luzem i zwrócił go kierowcy. Jak potraktować fakturę od klienta z Węgier? Czy jako WNT, czy też jako szkodę i nie rozliczać VAT? Czy nasza firma ma wystawić przewoźnikowi fakturę, czy notę obciążeniową?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).