Upewnij się, czy należy korygować VAT należny przy zaginionej przesyłce towaru

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 9 grudnia 2016
Pytanie:  Moje pytanie dotyczy sprzedaży internetowej towaru opłaconego z góry za pomocą PayU. VAT należny został wykazany w deklaracji w momencie otrzymania płatności. W którym momencie można skorygować VAT należny? Czy należy skorygować pierwotną deklarację czy rozliczyć na bieżąco w momencie stwierdzenia zaginięcia i zwrotu pieniędzy dla kontrahenta? Faktura zaginęła, dołączona była do przesyłki z towarem. Czy można wystawić fakturę korygującą czy należy anulować fakturę pierwotną w takiej sytuacji?

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.
Słowa kluczowe:
korekta VATprzesyłka
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz