Pytanie:
Moje pytanie dotyczy sprzedaży internetowej towaru opłaconego z góry za pomocą PayU. VAT należny został wykazany w deklaracji w momencie otrzymania płatności. W którym momencie można skorygować VAT należny? Czy należy skorygować pierwotną deklarację czy rozliczyć na bieżąco w momencie stwierdzenia zaginięcia i zwrotu pieniędzy dla kontrahenta? Faktura zaginęła, dołączona była do przesyłki z towarem. Czy można wystawić fakturę korygującą czy należy anulować fakturę pierwotną w takiej sytuacji?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.