Autor: Sylwia Maliszewska
Dodano: 27 listopada 2015
Podatnicy mają prawo odliczyć 90% wydanej kwoty na kasę rejestrującą, jednak nie więcej niż 700 zł. Kiedy można skorzystać z ulgi, jeśli podatnik kupił dwie kasy i w różnych miesiącach zaczął z nich korzystać? Poznaj wyjaśnienie organu podatkowego.
Podatnik może skorzystać z ulgi na kasę po spełnieniu warunków. Otóż trzeba:
- złożyć pisemne zgłoszenie o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania. Takie zgłoszenie składa się do właściwego naczelnika urzędu skarbowego. Trzeba to zrobić przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania;
- rozpocząć ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących terminach, przy użyciu kas rejestrujących nabytych w okresie, kiedy kasy te spełniają funkcje wymienione w art. 111 ust. 6a ustawy oraz kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać;
- mieć dowód zapłaty całej należności za kasę rejestrującą.
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Sylwia Maliszewska
Ekspert podatkowy z wieloletnim doświadczeniem. Od kilkunastu lat związana z wydawnictwem Wiedza i Praktyka. Redaktor prowadząca Portalu Finansowo-Księgowego oraz "Orzecznictwa Podatkowego".