Pytanie:
Rozliczana przeze mnie firma sprzedaje urządzenia importowane z USA. Podpisaliśmy umowę z importerem odnośnie serwisu ww. urządzeń. Klient serwisu oddał zepsute urządzenie producenta amerykańskiego, ale zakupione nie w naszej firmie. W ramach gwarancji otrzymał nowe, nieco droższe urządzenie z naszego magazynu. Zapłacił nadwyżkę. Różnicę pokrywa producent amerykański (otrzymamy przelew zagraniczny z USA). Czy zaistniała sytuacja rodzi jakieś obowiązki w zakresie VAT (poza oczywiście wystawieniem faktury VAT dla klienta na różnicę pomiędzy nowym, droższym urządzeniem, a oddanym przez niego starym)?
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.