Pytanie:
Firma hotelarsko-gastronomiczna otrzymała dotację z urzędu pracy na stworzenie nowego stanowiska pracy. Z zakupu wyposażenia odliczono podatek VAT, natomiast kwot netto nie księgowano w koszty, a otrzymanej dotacji nie zaksięgowano w przychody. Czy prawidłowo rozliczono otrzymaną dotację? Dofinansowanie z urzędu pracy na doposażenie stanowiska bezrobotnego wynosiło 90.000 zł brutto. Z dofinansowania tego zostały zakupione środki trwałe za kwotę netto 69.202,65, VAT 15.224,59, brutto 84.427,24 oraz wyposażenie netto 11.358,02, VAT 2.498,76, brutto 13.856,78. W jaki sposób zaksięgować te zdarzenia gospodarcze w księgach handlowych na kontach oraz jak rozliczyć VAT?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krystyna Dąbrowska
Wieloletni pracownik urzędu skarbowego, specjalista w prawie podatkowym, obecnie doradca podatkowy. Od 1995 r. współwłaściciel Biura Podatkowego Praktyk s.c w Lublinie.