Pytanie:
Pytanie dotyczy faktur korygujących sprzedaży po zmianie przepisów od br. Hurtownia elektronarzędzi przyjmuje sporo zwrotów urządzeń czy osprzętu, głównie drobnych towarów. Klient kupuje, np. dłuto, a następnego dnia zwraca je, bo okazuje się, że ono nie pasuje do jego młota. Jedyne dokumenty to faktura i faktura korygująca oraz rozliczenie wpłat. Nie ma mowy o korespondencji handlowej, mailowej i całej ideologii stworzonej obecnie do potwierdzenia faktury korygującej. Jak w tej sytuacji prawidłowo potwierdzić korektę? Czy wystarczy podpisać czytelnie i opatrzyć datą? Czy może należy zawrzeć zapis: „akceptuję treść faktury korygującej”? Jak to uprościć, żeby wszyscy sprzedawcy zrozumieli, jak mają postępować?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.