Pytanie:
Jesteśmy konsolidatorem biletów lotniczych, czyli w imieniu i na rzecz linii lotniczej sprzedajemy klientom bilety lotnicze, a także kolejowe. Klient może również wykupić dodatkowe ubezpieczenie podróży, możemy mu też zarezerwować hotel na czas pobytu w danym mieście. Usługi świadczone przez nas nie posiadają cechy usług kompleksowych. Nie organizujemy naszym klientom pobytu - każda z usług świadczonych może być traktowana jako odrębna. Klient może kupić bilet lotniczy w styczniu na grudzień, w lipcu dokupić ubezpieczenie, a w listopadzie poprosić o rezerwację hotelu. Co powinniśmy uważać za usługę turystyczną? Czy w ogóle nasze usługi podlegają procedurze marży dla usług turystycznych w jakimkolwiek zakresie? Czy możemy je traktować jako odrębne usługi? Zwłaszcza, jeśli otrzymujemy wynagrodzenie prowizyjne za sprzedane usługi hotelowe zakupione na rzecz klienta bezpośrednio od sieci hotelowej, prowizje od ubezpieczyciela, prowizje od PKP i od linii lotniczej. A co w przypadku, jeśli uzyskujemy bezpośredni zysk na sprzedaży usługi hotelowej albo w przypadku sprzedaży biletu kolejowego (sprzedajemy klientowi drożej niż kupujemy, czyli cena sprzedaży zawiera nasze wynagrodzenie)?
Pozostało jeszcze 69% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.