Pytanie:
Podatnik prowadzi działalność od 5 lat. Jest czynnym podatnikiem VAT. Jego klienci to przeważnie osoby prawne, ale czasami jest sprzedaż towaru (nie usług i nie jest to sprzedaż wysyłkowa) do osoby fizycznej nieprowadzącej działalności, w żadnym roku to nie był obrót przekraczający 20.000 zł. Sprzedaż ta zawsze była fakturowana i płatność na rachunek bankowy. Ale zachodzi pytanie, czy nie powstał obowiązek posiadania kasy fiskalnej? Jak należy rozpatrywać te 20.000 zł obrotu w każdym roku oddzielnie, czy jednak nie (czy powinno się sumować te obroty na przestrzeni lat/) i czy to, że sprzedaż była zawsze realizowana za pośrednictwem rachunku bankowego (podanie dokładnych danych nabywcy, adresu, nr faktury itd.), czy to jest forma zwolnienia z obowiązku posiadania kasy? Jakie są konsekwencje braku kasy, gdyby jednak powstał obowiązek posiadania kasy fiskalnej?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.