Autor: Tomasz Krywan
Dodano: 25 listopada 2024
Pytanie:
Właściciel nieruchomości, która jest wyłącznie przeznaczona na wynajem dla firm pod działalność gospodarczą, zatrudnił firmę administrującą nieruchomością. Pobiera ona opłaty od najemców i wystawia im faktury. Właściciel nieruchomości wystawia natomiast comiesięcznie na administratora fakturę za całokształt. Właściciel nieruchomości opłacił przelewem do końca roku gminną opłatę za wywóz śmieci dotyczącą tej nieruchomości. Przy czym gmina nie wystawia żadnych faktur tylko jest ustalona stawka za śmieci. Czy właściciel nieruchomości, nie mając faktury, za opłacone już śmieci może wystawić refakturę za śmieci na administratora ze stawką 8%? Czy można wystawić refakturę nie mając faktury pierwotnej tylko potwierdzenie przelewu za omawiane śmieci?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.