Pytanie:
W fakturze sprzedaży wystawionej kilka miesięcy temu popełniono błąd polegający na podaniu całkowicie błędnego numeru NIP. Faktura została ujęta przez sprzedawcę w ewidencji VAT oraz w plikach JPK. Obecnie transakcja stanowi przedmiot sporu. Nabywca prawdopodobnie nie ujął w księgach faktury i odmawia zapłaty za nią. Upłynęło już 90 dni od terminu płatności i sprzedawca chcąc dokonać pomniejszenia podatku VAT odkrył istnienie błędu na oryginalnej fakturze. Czy w związku z wykazaniem w plikach JPK błędnego numeru NIP trzeba wystawiać faktury korygujące dane formalne i przesłać do nabywcy? Czy taka faktura musi zostać potwierdzona przez nabywcę? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nabywca korekty nie podpisze. Czy sam fakt wysłania faktury korygującej będzie wystarczający, aby skorygować pliki JPK za miesiąc wystawienia faktury, a w kolejnym kroku obniżenia podatku należnego w trybie "ulgi na złe długi"?
Pozostało jeszcze 63% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.