Pytanie:
Podatnik VAT nabył w 2009 r. samochód z homologacją wskazującą, że jest to samochód ciężarowy (dopuszczalna ładowność 503 kg, jednakże nie spełniający warunku z tzw. „wzoru posła Lisaka”), w związku z którym związany z nim podatek naliczony w całości został odliczony. Ponadto w 2005 r. na stan środków trwałych wprowadzony został lokal użytkowy o wartości początkowej 31.248 zł wydzielony z budynku mieszkalnego, który służył działalności opodatkowanej. W lokalu tym dokonano nakładów inwestycyjnych na kwotę netto 4.978 zł, od których odliczono cały związany z nimi podatek naliczony. Aktualnie podatnik zamierza zlikwidować prowadzoną działalność. Czy odliczenie podatku naliczonego związanego z pojazdem było prawidłowe? Jaką wartość należy przyjąć do opodatkowania pojazdu w ramach remanentu likwidacyjnego, czy powinna to być cena nabycia, czy rynkowa? Czy przy likwidacji działalności należy określić podatek należny związany z nakładami inwestycyjnymi w lokalu?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marian Szałucki
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doradca podatkowy od 1997 r. Usługowo prawem podatkowym zajmuje się od 1992 r., prowadząc od tego roku biuro rachunkowe, w którym aktualnie obsługiwanych jest kilkadziesiąt firm. Kancelaria doradcy podatkowego prowadzona jest od początku obowiązywania ustawy o doradztwie podatkowym, czyli od roku 1997. W latach 2000 - 2004 wykładowca na kursach prowadzonych przez Gdańską Akademię Kształcenia Zawodowego.