Pytanie:
Czy istnieje możliwość anulowania paragonu fiskalnego z powodu braku NIP na paragonie? Działamy jako restauracja i nasz system jest tak zbudowany, że do każdej usługi wystawia się paragon fiskalny, a dopiero do paragonu faktura. Co jeśli klient w trakcie konsumpcji zgłosi chęć otrzymania faktury, a pracownik przez pomyłkę nie wprowadzi NIP na paragon fiskalny? Czy do takiego paragonu można wystawić fakturę na firmę? A jeśli pracownik nie zauważył swojego błędu i wystawił do tego paragonu fakturę, a błąd w postaci braku NIP na paragonie odkryła dopiero księgowość, to czy można anulować paragon i wystawić nowy poprawny?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.