Autor: Iwona Kusio-Szalak
Dodano: 10 października 2018
Pytanie:
W naszej spółce zatrudniamy pracowników na umowy o pracę oraz zleceniobiorców na umowy zlecenie. Czy w związku z wejściem przepisów RODO powinnam zebrać jakieś dodatkowe oświadczenie od pracowników, z którymi podpisano parę lat wcześniej umowy o pracę i zlecenie? Czy same przepisy Kodeksu pracy nie są wystarczające do przetwarzania podstawowych danych oraz tych, które podano wówczas dobrowolnie jak np. adres mailowy, numer telefonu itp.? Czy przyjmując obecnie nowego pracownika na umowę o pracę czy zlecenie muszę zebrać dodatkowe oświadczenia? Jeśli tak to jakie?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.