Pytanie:
W spółce z o.o. jest zatrudniona na podstawie umowy o pracę osoba na stanowisku główna księgowa. Osoba ta równocześnie prowadzi biuro rachunkowe. Czy jest dopuszczalne świadczenie usług przez tego pracownika w ramach jego działalności dla spółki? Chodzi o obsługę kadrowo-płacową? Innymi słowy główna księgowa w ramach umowy o pracę wykonywałaby usługi księgowe, a w ramach swojej firmy obsługę kadrowo-płacową spółki i za to wystawiałaby co miesiąc faktury. Czy nie będzie ryzyka podważenia takiego rozwiązania przez np. ZUS i PIP i urząd skarbowy?
Pozostało jeszcze 60% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Maciej Karpiński
Prawnik. Specjalista z zakresu prawa pracy, zarządzania pracownikami i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Autor publikacji w tych dziedzinach. Wykładowca na kursach kadrowo-płacowych. Doświadczenie zawodowe autora obejmuje m. in. pracę na kierowniczych stanowiskach w działach personalnych banków oraz w komórkach audytu i kontroli, w samorządzie terytorialnym