W trakcie wykonywania analiz może zajść potrzeba odszukania bądź wykonania operacji na liczbach nieparzystych. Za przykład weźmy magazyn z oponami zimowymi do samochodów. Klient kupuje dwie lub cztery opony do swojego pojazdu, więc jeśli stan magazynowy wskazuje liczbę nieparzystą, należałoby uzupełnić brak. Jeżeli lista z rodzajami opon obejmuje kilkaset pozycji, to odszukanie lub policzenie nieparzystych liczb niepotrzebnie zajmie czas.
Dowiesz się, jak szybko zidentyfikować liczby nieparzyste w dużych zestawieniach, co pomoże zaoszczędzić czas przy analizach.
Poznasz prostą formułę, która automatycznie oznaczy nieparzyste liczby, co ułatwi późniejsze operacje na danych.
Sprawdzisz, jak za pomocą funkcji można szybko zliczyć nieparzyste liczby, co zwiększy efektywność pracy z danymi w arkuszu.
Obliczenia warunkowe nie powinny sprawiać większych problemów, jeśli wszystkie dane są zgromadzone w zestawieniu zachowującym układ listy. Excel daje bowiem wiele funkcji warunkowych, a także narzędzia dedykowane do tego typu operacji. Niestety, będziesz mógł napotkać arkusz, który zawiera wiele niedużych tabel cząstkowych umieszczonych obok siebie. Przy takim układzie danych przeprowadzenie warunkowego podsumowania wymaga dodatkowych zabiegów.
Dodawanie komórek nie zawsze oznacza proste sumowanie określonego zakresu tabeli. Z tej porady dowiesz się, jak sumować komórki z określonego zakresu, które spełniają określone warunki. Do sumowania warunkowego służy między innymi funkcja SUMA.WARUNKÓW, która pozwala na określenie więcej niż jednego warunku, jaki musi być spełniony przez każdą konkretną komórkę z zadanego zakresu, aby komórka ta została zsumowana.
Załóżmy, że jest arkusz zawierający rzeczywiste pory rozpoczęcia i zakończenia pracy zatrudnionych osób. Zobaczmy, jak na podstawie tych danych można obliczyć, ile godzin i minut ponad nominalny czas pracy zostało przepracowane w danym dniu przez konkretnego pracownika.
Czasem potrzebujesz przeliczyć jednostki miary (odległości, wagi, czasu itd.). Bez odpowiedniej tablicy z wartościami przeliczeń zadanie jest trudne i pracochłonne. Excel może Ci w tym pomóc?
Arkusz kalkulacyjny Excel pozwala przeprowadzić obliczenia nie tylko szybko, ale i bardzo dokładnie. Paradoksalnie duża dokładność obliczeń może mieć czasem fatalne skutki i być przyczyną błędów w zestawieniach czy różnych innych dokumentach tworzonych w arkuszu kalkulacyjnym. Zdarza się to wówczas, gdy użytkownik programu nie ma odpowiedniej wiedzy na temat sposobu przeprowadzania obliczeń na wartościach zaokrąglanych.
Poznasz sposób na prawidłowe zaokrąglanie kwot
Celem Krajowych Standardów Rachunkowości jest objaśnienie i uzupełnienie regulacji zawartych w ustawie o rachunkowości. Zapisy Krajowych Standardów Rachunkowości mogą pomóc w prawidłowym ujmowaniu operacji gospodarczych. Sprawdź, jak brzmi użyte w nich słownictwo w języku angielskim.
Poznasz słownictwo wykorzystywane w Krajowych Standardach Rachunkowości
W trakcie tworzenia różnego rodzaju list osiągniętych wyników lub rankingów zapewne oznaczasz kolorem określone wartości. Zwykle są to najmniejsze lub największe liczby.
Dowiesz się co zrobić jeśli zachodzi potrzeba posortowania zestawienia, a w międzyczasie dodałeś nowe wartości.
Jeśli masz do czynienia z błędnie zbudowanymi zestawieniami, w którym dane nie mają układu listy i są pomieszane w jednej kolumnie, bardzo przydatna okaże się wówczas umiejętność podsumowania danych z co drugiego wiersza tabeli. Oczywiście tutaj także z pomocą przyjdą Ci formuły tablicowe.
Utworzoną w Excelu tabelę chcesz wykorzystywać jako szablon, do którego wraz z nadejściem nowego okresu można wprowadzić nowe dane. Formuły mają pozostać bez zmian i warto je pozostawić nienaruszone.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip