zatrudnienie transgraniczne

Spółka w grudniu 2022 roku w ramach reklamacji zwróciła do sprzedawcy kontrahenta UE (Słowacja) towar o znaczeniu strategicznym.

Jak rozliczyć transgraniczną sprzedaż towaru w ramach reklamacji

Pytanie: Spółka w grudniu 2022 roku w ramach reklamacji zwróciła do sprzedawcy kontrahenta UE (Słowacja) towar o znaczeniu strategicznym. Sprzedawca po sprawdzeniu towaru w listopadzie 2023 roku odpisał, że towar jest pełnowartościowy i nie ma podstawy do reklamacji, ale z uwagi na długoletnią współpracę zaproponował odkupienie tego towaru (nie zgadza się na korektę faktury sprzedaży). Towar nie powrócił do Polski w momencie odkupu, towar znajduje się na terenie Słowacji, wywóz nastąpił w celu sprawdzenia towaru (reklamacji) w grudniu 2022 roku. WDT na podstawie art. 13 ust. 4 pkt. 6, z zamiarem powrotu do Polski. Towar cały czas znajduje się na terenie Słowacji, w tym czasie nasz kontrahent z Polski odstąpił od umowy kupna partii towaru, która została reklamowana. Straciliśmy możliwość zbytu towaru, dlatego też jesteśmy zainteresowani sprzedażą do kontrahenta Słowackiego, zwłaszcza, że towar się tam znajduje i kontrahent stwierdził, że odkupi go od nas. Dokumenty przewozowe (wywozowe) CMR mamy z 16 grudnia 2022 r. Jak prawidłowo wykazać transakcję sprzedaży w grudniu 2023 roku? Czy za listopad powinno być wykazane nietransakcyjne WDT w Polsce oraz WNT w Słowacji i później sprzedaż za grudzień w Słowacji ze stawką krajową? Czy wystąpi konieczność rejestracji dla celów VAT w Słowacji? Czy wykazać tylko nietransakcyjne WDT w Polsce oraz WNT w Słowacji, a obowiązek rozliczenia podatku przenieść na kupującego (kontrahenta słowackiego)?