Pytanie: Prowadzę działalność budowlaną (sprzedaż materiałów i usługi budowlane). Jestem - vatowcem. Do tej pory miałam wyłącznie sprzedaż opodatkowaną. Od bieżącego miesiąca mam dodatkowo sprzedaż kart i możliwość zapłaty rachunków w mojej firmie przez usługę "Moje rachunki". Firmie, która obsługuje płatność tych rachunków, wystawiam fakturę na usługi pośrednictwa finansowego (usługa ta korzysta ze zwolnienia z VAT). Ewidencję prowadzę w programie komputerowym. Jak powinna wyglądać teraz ewidencja miesięczna, a jak deklaracja? Jakie dodatkowe obowiązki są związane z wykazywaniem sprzedaży zwolnionej?
Pytanie: W październiku 2006 r. założyłem firmę (jednoosobowa działalność gospodarcza, vatowiec) zajmującą się sprzedażą artykułów spożywczych. Przez trzy miesiące dokonywałem sprzedaży tylko i wyłącznie artykułów opodatkowanych 22% i 7% VAT. Obrót za rok 2006 wyniósł ok. 20.000 zł. W kwietniu 2007 r. wprowadziłem do sprzedaży nowy towar zwolniony z VAT (zarówno przy zakupie, jak i sprzedaży). Czy strukturę VAT powinienem obliczyć dopiero w 2008 r. za rok 2007? Czy w trakcie 2007 r. mogę odliczać VAT od zakupów w pełnej wysokości?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip