Likwidacja środka trwałego oznacza wycofanie danego składnika majątku (aktywa) z użytkowania. Może to nastąpić na przykład w wyniku utraty przydatności, zniszczenia, gdy dany składnik nie będzie używany w przypadku zmiany profilu działalności, przypadkami losowymi, np. pożarem, kradzieżą itp. Oznacza to, że dany składnik należy wyksięgować z aktywów. Poznaj skutki rachunkowe i podatkowe związane z likwidacją środka trwałego.
Wyróżniamy dwa rodzaje likwidacji środka trwałego z ewidencji bilansowej:
Jak przeprowadzić likwidację środka trwałego
Postawienie środka trwałego w stan likwidacji następuje:
Z artykułu dowiesz się, że:
Zapraszamy na: CERTYFIKOWANY WARSZTAT: Środki trwałe w praktyce. Problematyczne aspekty i możliwości optymalizacyjne
Poznaj kluczowe zasady ewidencji i amortyzacji środków trwałych zgodnie z ustawą o rachunkowości, KSR i MSR. Zyskaj pewność w rozliczeniach i zoptymalizuj procesy księgowe!
Zapisz się na szkolenie.
Polecamy też:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip