Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że opóźnienia w e-Doręczeniach nie wpływają na terminy podatkowe. Kluczowa jest data nadania pisma na adres do doręczeń elektronicznych organu podatkowego, a nie data akceptacji korespondencji przez dostawcę usługi e-Doręczenia. Oznacza to, że nawet jeśli potwierdzenie otrzymania pojawi się z opóźnieniem, podatnik nie ponosi negatywnych konsekwencji, o ile posiada dowód nadania w ustawowym terminie. Sprawdź szczegóły.
Po przeczytaniu tekstu:
Poznasz wyjaśnienie Ministerstwa Finansów dotyczące dochowania terminów podatkowych w przypadku opóźnień w e-Doręczeniach.
Polecamy też:
Od 1 stycznia 2025 r. zaczną w Polsce powszechnie obowiązywać e-Doręczenia. Korespondencję w tej formie będą musiały prowadzić przede wszystkim urzędy i instytucje publiczne, jednak konieczność stosowania doręczeń cyfrowych dotyczy również części przedsiębiorców.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Czy spółka cywilna musi założyć adres do e-doręczeń
Prezydent podpisał się pod zmianami w e-Doręczeniach
Od 1 stycznia 2025 r. elektroniczny kontakt z większością urzędów
Prezydent podpisał ustawę z 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Jej celem jest wprowadzenie dodatkowego okresu przejściowego, w którym podmioty obowiązane do stosowania e-Doręczeń będą stopniowo dostosowywały się do nowego sposobu prowadzenia korespondencji m.in. poprzez wprowadzenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów – EZD.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Od 1 stycznia 2025 r. elektroniczny kontakt z większością urzędów
MF tłumaczy zalety wyrażenia zgody na e-Korespondencję
Nowelizacja przepisów o e-doręczeniach zgodna z postulatami przedsiębiorców
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.