Twoja spółka przyjmuje zwroty towarów od klienta końcowego, mimo że sprzedała je pośrednikom? Taki model może budzić wątpliwości w rozliczeniach VAT i podatku dochodowego. Fiskus stoi na stanowisku, że w takim przypadku nie można skorygować podstawy opodatkowania VAT, a zwróconą kwotę należy zaliczyć do kosztów. Czy to oznacza większe obciążenia podatkowe? Jak prawidłowo udokumentować taki zwrot? Sprawdź interpretację Krajowej Informacji Skarbowej i dowiedz się, jak uniknąć błędów w rozliczeniach!
Przy sporządzaniu lokalnej dokumentacji cen transferowych podatnicy prowadzący biznes z podmiotami z rajów podatkowych będą musieli sporządzić uzasadnienie gospodarcze zawieranych transakcji. Poznaj szczegóły zmian.
W roku 2019 ceny transferowe przeszły kolejną rewolucję – jednak niezależnie od wybranego przez podatnika reżimu podatkowego z końcem września należy dopełnić wszystkich obowiązków przewidzianych w ustawie dla transfer pricing. Te jednak różnią się w zależności od wybranych przepisów. Jak złożyć wszystkie wymagane przepisami prawa podatkowego deklaracje i oświadczenia, a jednocześnie nie narazić się na sankcje karno-skarbowe?
Rozporządzenie w sprawie przedłużenia terminów wykonania niektórych obowiązków z zakresu dokumentacji podatkowej 15 marca 2018 r. zostało opublikowane. A to oznacza, że podatnicy będą mieli czas na złożenie dokumentów do końca września.
Sklepy, lokale gastronomiczne oraz inne podmioty oferujące swoim klientom towary sprzedawane w zestawach muszą liczyć się z tym, że ich rozliczenia wezmą pod lupę urzędnicy skarbowi.
25 lipca 2014 r. weszła w życie ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług, która uchyliła obowiązek oznaczania ceną każdej sztuki towaru czy usługi z osobna. To rozwiązanie pozwoli na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności. Nowa regulacja ma jednak też niekorzystne dla przedsiębiorców zapisy, na które warto zwrócić uwagę.
Z tego programu dowiesz się, w jaki sposób efektywnie i szybko można ocenić gospodarkę zapasami w firmie. Sprawdź, jak zastosować model Wilsona, model II, model z upustem cenowym oraz z dopuszczalnym niedoborem zapasu.
Czy podczas ostatniego roku zastanawiałeś się może, jak bardzo wartościowe są produkty czy usługi oferowane klientom Twojej firmy? Jeśli skorzystasz z internetowych narzędzi porównujących oferty dla klientów, zauważysz, że za ten sam produkt zapłacisz różną cenę. A czy spostrzegłeś, że wielkie sieci sklepów mają własne marki, które cenowo znacząco odbiegają od tradycyjnych produktów, chociaż często są produkowane przez jednego producenta? Jeśli te pytania skłoniły Cię do zastanowienia, to znaczy, że musisz poznać inżynierię swoich cen. To pierwszy krok w kierunku lepszego dopasowania oferty dla klienta i poprawy wyniku finansowego Twojej firmy. Z artykułu na ten temat dowiesz się m.in.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip