Pytanie:
W liście płac za marzec pracownikom potrąciłem składki ZUS, podatek pomniejszyłem o ubezpieczenie zdrowotne. ZUS DRA według takiej listy płac za wysłałem do ZUS, składek nie zapłacę. Jak to odbije się w kosztach podatkowych (KPiR)? Czy jak dawniej w kolumnie wynagrodzenia zapisać wynagrodzenie brutto ze składkami płaconymi przez pracowników? A co ze składkami od pracowników płaconymi przez pracodawcę, które wcześniej zapisywałem w kolumnie pozostałe koszty? Czy w ogóle lista przygotowana jest prawidłowo (podatek pracownika pomniejszono o składkę zdrowotną) którą też nie zapłacę.
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mariusz Pigulski
Mariusz Pigulski - specjalista z dziedziny kadrowo-płacowej, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie. Absolwent Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania: wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.