Autor: Beata Pawłowska
Dodano: 6 października 2010
Pytanie:
Przedsiębiorca zatrudnia pracowników będących obywatelami polskimi i zagranicznymi z poza terytorium Unii Europejskiej. Składki ZUS odprowadzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami. Umowy o pracę zawierane są na czas określony. Po wygaśnięciu umowy pracownicy wyjeżdżają do swojego kraju i już tu nie wracają. W związku z tym zwracam się z następującym pytaniem jak obowiązujące przepisy regulują następujące kwestie: pracownik opuszcza terytorium Polski, a zatem nie będzie korzystał z funduszu emerytalnego i rentowego. Czy należy się pracownikowi zwrot zapłaconych składek potrąconych z wynagrodzenia oraz pracodawcy w części przez niego zapłaconych?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo