Pytanie:
Firma A z dniem 1 marca 2016 r. przejęła część pracowników z firmy B na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. Jedna z pracownic przeszła ze stanowiskiem zastępcy głównego księgowego do zakładu A dopiero w dniu 1 sierpnia 2016 r. ponieważ w zakładzie B przebywała na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim. W międzyczasie w dniu 8 marca 2016 r. firma A w związku z restrukturyzacją zatrudnienia podyktowanym koniecznością ograniczenia kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników biurowych zlikwidowała stanowisko pracy księgowej. Obsługą księgową firmy A miała zająć się tylko osoba będąca na stanowisku głównego księgowego. Czy firma A mogła przejąć pracownika z firmy B w związku z zarządzeniem z dnia 1 marca 2016 r. (na liście pracowników do przejęcia była osoba ze stanowiskiem zastępcy głównego księgowego) jeżeli zlikwidowaliśmy stanowisko księgowej? Ta pracownica do dnia 8 czerwca 2016 r. była na urlopie rodzicielskim, później przebywała na zaległym urlopie wypoczynkowym w dniach od 9 czerwca 2016 r. do 20 lipca 2016 r. w firmie B. Czy od 1 sierpnia 2016 r. w związku z przejściem do firmy A w związku z art.231 Kodeksu pracy będzie miała zerowe składki na FP i FGŚP przez okres 34 miesięcy?
Pozostało jeszcze 74% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej