Pytanie:
Na gruncie będącym w zarządzie jednostki budżetowej miasto dobudowało do istniejącego budynku aneks kuchenny oraz wyposażyło budynek w rolety zewnętrzne (10 sztuk). Były to inwestycje w obcym środku trwałym. Z dokumentu PT otrzymanej od jednostki nadrzędnej wynika, że rolety były wcześniej rozliczane na koncie 013 i umorzone jednorazowo. Czy w jednostce budżetowej również należy przyjąć je na konto 013? Czy nie powinny one zwiększać wartości budynku, na którym jej zamontowano? Jak zaksięgować związane z tym operacje, biorąc pod uwagę, że: wartość budynku w jednostce budżetowej wynosiła 400.000 zł, wartość przekazanej przybudówki na podstawie PT to 100.000 zł (w tym umorzenie 30.000 zł), a wartość rolet to 6.000 zł.
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej