Pytanie:
Jednostka budżetowa w 2009 r. zawarła umowę zlecenia. Zgodnie z oświadczeniem zleceniobiorcy w którym wskazał, że jest pracującym emerytem, zleceniodawca dokonał zgłoszenia tylko do ubezpieczenia zdrowotnego. Niestety okazało się, że zleceniobiorca nie był zatrudniony i w lipcu 2009 należało również naliczyć składki społeczne, a nie tylko składkę zdrowotną. W wyniku zaistniałej sytuacji dokonano korekty tego okresu. Zleceniobiorca wpłacił różnicę, która została mu niesłusznie wypłacona. Czy jednostka postąpiła prawidłowo? Jakich zapisów księgowych należy dokonać w 2012 r. w związku z tym zdarzeniem?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej