Pytanie:
Nasza spółka jest spółką komunalną. Rada nadzorcza zamierza przeprowadzić konkurs na stanowisko prezesa jej zarządu. W regulaminie konkursu jest ściśle określony zakres wiedzy kandydatów. Będą oceniani punktowo na formularzu na podstawie rozmów kwalifikacyjnych oraz spełnienia wymogów formalnych. W tym celu właściciel (100% kapitału) zaproponował, aby przy ocenie wiedzy kandydatów pod względem finansów, rachunkowości, gospodarki komunalnej oraz zamówień publicznych posiłkować się opinią pracowników Urzędu Miasta (np. skarbnika, kierownika działu zamówień publicznych). Proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:- Czy pracownicy Urzędu Miasta wyrażający swoją opinię podczas konkursu powinni być pełnoprawnymi członkami komisji konkursowej? Czy też mogą być tylko doradcami i nie dokonywać ocen na formularzach?
- Czy taki konkurs może być przeprowadzony tylko przez członków Rady Nadzorczej bez udziału przedstawiciela Urzędu Miasta?
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marcin Sarna
radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym