Autor: Marcin Sikora
Dodano: 15 października 2008
Pytanie:
Firma zatrudnia pracownika na stanowisku przedstawiciela handlowego. W umowie o pracę określono miejsce pracy jako obszar województwa. Pracownik często wyrusza z towarem do klientów w miastach znacznie oddalonych od naszej jednostki, ale w obrębie wspomnianego województwa (np. wyrusza w trasę o godz. 9.00 jednego dnia, a wraca do firmy o godz. 15.00 dnia następnego). Korzysta wówczas z noclegu i dostarcza do firmy faktury za usługę hotelową. Czy takie wyjazdy można uznać za podróż służbową? Czy wydatek na nocleg będzie kosztem uzyskania przychodów firmy? Jakie to będzie miało konsekwencje podatkowe dla pracownika? Czy należy mu wypłacić dietę?
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo