Autor: Marian Szałucki
Dodano: 21 listopada 2012
Pytanie:
Gminna jednostka budżetowa prowadzi dwa rodzaje działalności: po pierwsze, administruje lasem miejskim i sprzedaje drewno z podatkiem należnym VAT, który jest odprowadzany do urzędu skarbowego, a po drugie, zarządza zielenią miejską (stanowi to 2/3 wydatków w planie finansowym), gdzie sprzedaż nie występuje. Jednostka ta, poza sprawozdaniami finansowymi i budżetowymi (Rb-27S i Rb-28S) oraz dokumentacją związaną z planowaniem dochodów i wydatków, nie przygotowuje dla gminy innej dokumentacji. Czy jednostka budżetowa może odliczać podatek naliczony zawarty w fakturach dokumentujących zakup towarów?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marian Szałucki
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doradca podatkowy od 1997 r. Usługowo prawem podatkowym zajmuje się od 1992 r., prowadząc od tego roku biuro rachunkowe, w którym aktualnie obsługiwanych jest kilkadziesiąt firm. Kancelaria doradcy podatkowego prowadzona jest od początku obowiązywania ustawy o doradztwie podatkowym, czyli od roku 1997. W latach 2000 - 2004 wykładowca na kursach prowadzonych przez Gdańską Akademię Kształcenia Zawodowego.