Pytanie:
Gmina Miejska wprowadza centralizację i będzie rozliczać VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi od 1 stycznia 2017 r. Gmina nie zamierza dokonywać korekt rozliczeń podatku za okresy rozliczeniowe przed dniem podjęcia wspólnych rozliczeń VAT. Gmina realizowała projekty, które były finansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, odliczając VAT od inwestycji, tylko w przypadkach, gdzie istniała możliwość takich odliczeń. W przypadku inwestycji, które nie dawały prawa do odliczeń - VAT był kosztem kwalifikowalnym. Czy gmina ma obowiązek złożyć informację według załącznika nr 3 do ustawy o centralizacji rozliczeń VAT w przypadku gdy nie zmienia się kwalifikowalność podatku VAT realizowanych projektów.
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.