Pytanie:
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą planuje zakupić mieszkanie, w którym planuje w jednym pokoju prowadzić działalność gospodarczą a dwa pokoje wynajmować studentom. W tym jednym pokoju będzie prowadzić biuro rachunkowe. Mieszkanie będzie kupione na umowę. Czy umowę kupna mieszkania może ta osoba zawrzeć wspólnie z małżonkiem, a potem sporządzić umowę miedzy małżonkami, że osoba ta przeznacza mieszkanie na cele działalności gospodarczej? Czy od razu umowa kupna powinna być spisana na tą osobę, bo też planowane jest zaciągnięcie kredytu na zakup tego mieszkania (kredytobiorcą będzie ta osoba prowadząca działalność). Odsetki od kredytu będą kosztem uzyskania przychodu. Jakie dokumenty powinny być sporządzone przy zakupie mieszkania żeby można było je przeznaczyć na działalność gospodarczą i koszty zakupu a potem eksploatacji zapisywać w koszty uzyskania przychodu.
Pozostało jeszcze 67% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.