Zakup mieszkania przez firmę na biuro handlowe a stawka amortyzacji i VAT

Piotr Kostrzewa

Autor: Jerzy Bagiński

Dodano: 15 listopada 2011
Pytanie:  Sp. z o.o. chce dokonać zakupu mieszkania w Warszawie (używane), to mieszkanie chce przeznaczyć na otwarcie biura handlowego. Firma znajduje się 300 km od Warszawy. Jakie dokumenty powinny być sporządzone ze strony sp. z o.o., chcąc kupić to mieszkanie. Mieszkanie będzie zakupione za gotówkę ze środków obrotowych. Czy to mieszkanie będzie środkiem trwałym, jak liczyć amortyzację? Czy będzie można odliczyć VAT od zakupu? Czy mieszkanie zakupione na cele prowadzenia działalności będzie ze stawką VAT 23%, czy 7 %? Czy koszty remontu tego mieszkania będą kosztem, czy jako zwiększenie inwestycji?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Piotr Kostrzewa

Autor: Jerzy Bagiński

Specjalista podatkowy
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz