Autor: Jakub Rychlik
Dodano: 31 października 2011
Pytanie:
Prowadzę rozliczenia podatkowo-kadrowe firmy, która świadczy usługi remontowo-budowlane. Firma zatrudnia dwóch pracowników od lipca 2011 r. Od października firma nawiązała współpracę z kontrahentem niemieckim i będzie wykonywała usługi w Niemczech. W związku z powyższym firma zatrudnia dodatkowo jednego pracownika aby przez okres realizacji kontraktu pracował w siedzibie firmy w Polsce; dwóch pracowników będzie pracowało w Niemczech. Pracownicy mają umowy dwuletnie na czas określony z wynagrodzeniem 2.000 zł brutto. W umowach miejscem wykonywania pracy jest teren województwa (chociaż wiadomo, że w budowlance pracuje się tam gdzie jest zlecenie).- Jak zgodnie z przepisami należy potraktować pracę w Niemczech? Czy mogę pracownikom wypłacać diety plus ewentualnie ryczałt za nocleg? Pracownicy będą wracać co dwa tygodnie na weekend do domu.
- Jak należy opłacać składki ZUS od pracowników i od jakiej wysokości?
- Jaki podatek od wynagrodzeń należy pobrać?
- Czy można w umowie o pracę wskazać miejsce wykonywania pracy - teren UE i nie być ewentualnie zmuszonym do wypłaty delegacji?
Proszę o zarys zasad postępowania w sytuacji wysłania pracownika do pracy w kraju UE - zaznaczam, że w tym kraju firma nie posiada oddziału. Siedziba i główne miejsce wykonywania działalności jest w Polsce.
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).