Pytanie:
Firma wykorzystuje do celów działalności gospodarczej w sposób mieszany samochód osobowy. Prowadzona jest ewidencja przebiegu pojazdu, w której dokonywane są niezbędne zapisy. W zestawieniu wydatków udokumentowanych rachunkami dokonuje się zapisów faktur oraz innych wydatków (polisa komunikacyjna, faktury za naprawy). Faktury np. za paliwo są odliczane w całości. Właściciel chcąc użyć pojazd do celów prywatnych, dokonuje zakupu paliwa nie biorąc faktury – bo ten wydatek nie jest związany z działalnością gospodarczą. Zastanawiam się, czy przy kontroli nie zarzuci się nam odliczeń wartości całych faktur, jeśli pojazd wykorzystywany jest w sposób mieszany. Zastanawiam się również, w jaki sposób (procentowo) odliczać pozostałe wydatki w zestawieniu – typu polisa komunikacyjna, naprawy?
Pozostało jeszcze 63% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.