Pytanie:
Nasza firma rozlicza się w KPiR. Otrzymaliśmy fakturę za prąd z datą wystawienia - 02.10.13 i datą płatności - 16.10.13 r. Faktura opiewa na dużą kwotę, więc poprosiliśmy o rozłożenie płatności na raty. Pierwsza rata płatności wypada na 05.11.13 i kolejne na 05.12.13, 07.01.14 i 05.02.14. Jak ująć to zjawisko w koszty i kiedy odliczyć VAT? W jakich terminach i kwotach, pełnych, czy ratalnych? W programie księgowym nie mam możliwości ustawienia terminów spłaty ratalnej do VAT.
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mirosław Siwiński
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w 2001 r. Doradca podatkowy i radca prawny w Advicero Tax Nexia. Od 2004 r. wykładowca w zakresie VAT, podatku akcyzowego oraz analizy podatkowej. Autor lub współautor ponad 250 artykułów oraz ponad 20 książek o tematyce podatkowej. Do 2019 r. Dyrektor Departamentu Podatków Kancelarii Prof. W. Modzelewskiego