Pytanie:
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą otrzymała fakturę proforma na zakup towarów handlowych na całą wartość zamówienia w lutym 2021 roku. Faktura ta została opłacona w całości również w lutym 2021 roku i na tej podstawie firma otrzymała fakturę zaliczkową. Na fakturze jest zawarta adnotacja „faktura zaliczkowa”. Pierwsze dostawy towaru z faktury zaliczkowej nastąpiły dopiero w 2022 roku na podstawie dokumentów WZ, kolejne dostawy mają nastąpić w 2023 roku również na podstawie dokumentów WZ . Firma wystawiająca fakturę zaliczkową oznajmiła, że jedynym dokumentem (poza WZ), jaki otrzymamy w związku z powyższą transakcją jest faktura zaliczkowa, wystawiona w lutym 2021 roku, nie będzie faktur rozliczających każdą ani faktury końcowej rozliczającej zamówienie. W związku z powyższym, na jakiej podstawie i w którym momencie podatnik dokonujący zakupu towarów handlowych, powinien ująć wydatek w kosztach firmy?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- na jakiej podstawie zaliczyć wydatek do kosztów podatkowych, gdy brak faktury końcowej.
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo