Pytanie:
Spółka prowadzi działalność handlową w branży metali. Wynajmuje automat do przyrządzania kawy, kawy z mlekiem, czekolady. Automat jest dostępny w poczekalni, gdzie klienci oczekują na przygotowanie zamówionego towaru i odbiór faktury, uprawniającej do odebrania towaru z magazynu. W zależności od wielkości zakupów, klienci oczekują na przygotowanie towaru i wystawienie faktury średnio 10 -30 min. Z automatu mogą korzystać bezpłatnie potencjalni klienci spółki dokonujący zakupu oraz zasięgający informacji o sprzedawanych towarach itp. Spółka ponoszone koszty za wynajem automatu i koszty produktów traktowała jako koszty reprezentacji i nie zaliczała w koszty podatkowe. Czy opierając się na interpretacji ogólnej z 25.11.2013 r. MF, powyższe koszty spółka może zaliczać w koszty uzyskania przychodów oraz czy może zaliczyć także poniesione koszty od stycznia 2013 r. - jako koszty podatkowe związane z prowadzona działalnością gospodarczą.
Pozostało jeszcze 67% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Magdalena Płachecka
Konsultant podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Praktykę zawodową zdobywa
w spółce doradztwa podatkowego. Autor publikacji z pogranicza prawa gospodarczego i podatkowego.