Pytanie:
Mam pytanie odnośnie zakupu samochodu na firmę i jego amortyzacji. Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, jestem podatnikiem VAT, zaliczam się do grupy małego podatnika. Do tej pory korzystałam z pomocy de minimis (refundacja składek ZUS od 2008r.). Chcemy zakupić samochód i jeśli to możliwe zamortyzować go jednorazowo lub skorzystać z metody degresywnej (40%). Wartość samochodu, to ok. 30.000 zł (netto). Jak wyglądałaby amortyzacja samochodu osobowego, a jak ciężarowego? Z jaką datą wpisać do KPiR kwotę amortyzacji? Co z VAT? Co będzie korzystniejsze dla firmy (chodzi o koszty)? Czy faktura zakupu powinna być na firmę, czy tylko właściciela firmy?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Tomala
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie. Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem lub współautorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT. Od wielu lat współpracuje również z Portalem Finansowo-Księgowym. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w lutym 2002 r.
Działalność doradcy podatkowego prowadzi od 2003 r. Obecnie jako partner w kancelarii doradztwa podatkowego.