Pismo procesowe w wersji elektronicznej podatnik złoży dopiero w 2017 roku

Dodano: 10 czerwca 2014
Jakub Rychlik, doradca podatkowy

W postępowaniu sądowoadministracyjnym podatnik nie może złożyć pisma opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym – wyjaśnili sędziowie NSA w najnowszej uchwale. Będzie to możliwe dopiero po zmianie odpowiednich przepisów.

Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego prosił o wyjaśnienie, czy możliwe jest skuteczne wniesienie do sądu pisma opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Poszerzony skład NSA orzekł, że e-dokumenty nie spełniają warunków formalnych. Każdy dokument powinien zawierać podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika.

Zdaniem Jakuba Rychlika, doradcy podatkowego, stanowisko NSA jest słuszne. – Obecnie brak jest przepisów zarówno prawa krajowego, jak i wspólnotowego, które pozwalałyby uczestnikom postępowania sądowoadministracyjnego na składanie pism opatrzonych jedynie podpisem elektronicznym – zwraca uwagę ekspert.

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.