Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Podatnicy coraz częściej uzyskują zaświadczenia o dochodach on-line w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Wydanie elektronicznego dokumentu jest bezpłatne. Ma on taką samą moc prawną jak dokument papierowy. Dowiedz się więcej na ten temat.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Coraz mniej czasu na informację o zmianie urzędu skarbowego
Czy w związku z powodzią trzeba złożyć wniosek do urzędu skarbowego
Łatwiejsze korzystanie z e-Urzędu Skarbowego przez organizacje
Zaświadczenie o przychodach emeryta i rencisty – przykłady i praktyczne wskazówki
Według danych Ministerstwa Finansów, już 35% wniosków o wydanie zaświadczenia o dochodach podatnicy składają on-line w e-Urzędzie Skarbowym. W pierwszej połowie 2024 roku podatnicy złożyli tą drogą ponad 95 tys. wniosków o wydanie zaświadczenia o dochodach (ZAS-DF) oraz wniosków o wydanie zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego i składek na ubezpieczenie wykazane w PIT (ZAS-DFU). Ogółem w tym okresie wpłynęło ponad 275 tys. takich wniosków. Podatnicy składali je za pomocą e-US, w urzędach skarbowych i innymi kanałami komunikacji.
Dla porównania, w pierwszej połowie 2023 roku podatnicy złożyli 81,5 tys. tego typu wniosków w e-Urzędzie Skarbowym przy 274 tys. ogółem. Udział wniosków złożonych w e-US wynosił w tym okresie ok. 30%. Statystyki MF pokazują, że liczba wniosków o wydanie zaświadczeń zasadniczo się nie zmienia, ale coraz więcej z nich podatnicy składają za pośrednictwem serwisu e-Urząd Skarbowy.
Coraz więcej osób ubiegających się o zaświadczenie wybiera e-US zamiast wizyty w urzędzie skarbowym, ponieważ jest to po prostu wygodne rozwiązanie. Proces wydawania takich zaświadczeń jest zautomatyzowany. Wniosek można złożyć o dowolnej porze, z dowolnego miejsca na ziemi, z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu. Zaświadczenie, którego potrzebujemy trafia na konto w e-US zaledwie w ciągu kilku minut, a jego wydanie jest bezpłatne
Aby złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia w formie elektronicznej należy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego i wskazać jakie zaświadczenie podatnik chce uzyskać. W złożeniu wniosku pomaga specjalnie przygotowany kreator. Należy też wyrazić zgodę na e-korespondencję, czyli elektroniczne doręczenie oczekiwanych dokumentów. Dzięki temu zaświadczenie trafi w ciągu kilku chwil na konto podatnika w e-Urzędzie Skarbowym.
Zaświadczenie elektroniczne wygenerowane w e-Urzędzie Skarbowym ma taką samą moc prawną jak zaświadczenie papierowe. Jest ono opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną Szefa KAS lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym upoważnionego pracownika urzędu skarbowego. Dlatego należy posługiwać się wyłącznie elektroniczną wersją zaświadczenia otrzymanego w e-US.
Obecnie w e-US można złożyć już 14 różnego rodzaju wniosków oraz przesłać pismo ogólne.
Źródło:
www.gov.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.